Σύμφωνα με τα στοιχεία του Institute of Shipping Economics and Logistics, που δημοσιεύονται σε σχετικό άρθρο της εφημερίδας Ναυτεμπορική, μέσα στο 2010 οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν την πρωτοκαθεδρία τους, αφού σε επίπεδο χωρητικότητας ελέγχουν 187,5 εκατ. dwt. Ο ελληνικός εφοπλισμός βάζει τις βάσεις για τη διατήρηση της ηγετικής του θέσης και τα επόμενα χρόνια, καθώς...
οι επενδύσεις που έχει κάνει τόσο σε νέες ναυπηγήσεις, όσο και στην αγορά μεταχειρισμένων, υπολογίζονται μέχρι τώρα στα 11 δισ. δολάρια περίπου.
οι επενδύσεις που έχει κάνει τόσο σε νέες ναυπηγήσεις, όσο και στην αγορά μεταχειρισμένων, υπολογίζονται μέχρι τώρα στα 11 δισ. δολάρια περίπου.
Στην αναφορά του ISL, ως δεύτερη μεγαλύτερη δύναμη καταγράφονται οι Ιάπωνες με 183,2 εκατ. dwt, τρίτοι οι Γερμανοί με 104,1 εκατ. dwt, τέταρτοι οι Κινέζοι με 101,9 εκατ. dwt και πέμπτοι οι Κορεάτες με 44,4 εκατ. dwt. Αναφορικά με τις σημαίες των πλοίων, το ISL επισημαίνει ότι ο Παναμάς βρίσκεται στην πρώτη θέση με 287 εκατ. dwt και 23,2% μερίδιο αγοράς, η Λιβερία ακολουθεί με 141 εκατ. dwt και 11,4% μερίδιο αγοράς και τα Νησιά Μάρσαλ είναι στην τρίτη θέση με 76 εκατ. τόνους και ποσοστό 6,2 εκατ. τόνους.
Αναφορικά με τις σημαίες που προτιμούν οι πλοιοκτήτες, το Ινστιτούτο επισημαίνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν στην ελληνική σημαία το 31% του στόλου τους. Οι Ιάπωνες έχουν το 92% του στόλου τους σε ξένες σημαίες, ενώ η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή κοινότητα του κόσμου με όρους χωρητικότητας, η γερμανική έχει το 83,5% του στόλου της σε ξένες σημαίες στο τέλος του 2009. Στις αρχές του 2010 ο παγκόσμιος στόλος αποτελούνταν από 46.948 πλοία χωρητικότητας 1,23 δισ. dwt. Σε σχέση με το 2009 η συνολική χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,1%. Τα τελευταία πέντε χρόνια η ετήσια αύξηση χωρητικότητας κατά μέσο όρο ανέρχεται σε 6,9%, που ισοδυναμεί με συνολική αύξηση 289 εκατ. dwt. Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων όλων των τύπων, σύμφωνα με τα στοιχεία του ISL, η συνολική χωρητικότητα την 1η Ιανουαρίου 2010 ανερχόταν σε 501 εκατ. dwt που αντιπροσωπεύει το 40,6% του παγκόσμιου στόλου.
Η αύξηση σε σχέση με το 2009 έφτασε τους 38 εκατ. dwt, 8,2%. Η μέση ετήσια αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων τα τελευταία πέντε χρόνια φτάνει το 6,6%. Αναφορικά με το στόλο των φορτηγών πλοίων στις αρχές του 2010, η χωρητικότητά του έφτανε τους 451,2 εκατ. dwt αντιπροσωπεύοντας το 36,6% του παγκόσμιου τονάζ. Ο μέση ετήσια αύξηση της τελευταίες πενταετίας ήταν 7,2%. Αντίστοιχα στα containerships η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου ανερχόταν σε 169.5 εκατ. dwt.
Η μέση ετήσια αύξηση του στόλου την τελευταία πενταετία ανέρχεται σε 2,1%. Στις αρχές του 2010 ο παγκόσμιος στόλος σύμφωνα με τα στοιχεία του ISL είχε μέσο όρο ηλικίας τα 18,2 έτη, από 19,1 έτη ένα χρόνο πριν. Περίπου 9.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 4% της παγκόσμιας χωρητικότητας ήταν άνω των 30 ετών. Στον αντίποδα όμως το 35,1% του στόλου είχε πέσει στη θάλασσα από το 2004 και μετά. Στα δεξαμενόπλοια καταγράφεται πολύ μεγάλη μείωση του μέσου όρου ηλικίας αφού το 38,6% του στόλου, περίπου 3.000 πλοία, είναι μέχρι πέντε ετών, ενώ μόλις το 1,5% είναι άνω των 30 ετών. Ο νεότερος στόλος στον κόσμο είναι τα container ships. Το 37% του συνολικού στόλου έχει παραδοθεί την τελευταία πενταετία, ενώ ο μέσος όρος είναι 10 έτη.
Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία στόλοι καταγράφονται στα γενικού φορτίου «multi deck» πλοία με το 49% του στόλου να είναι άνω των 30 ετών και τα ferries όλων των τύπων ακολουθούν, με το 37% να είναι άνω των 30 ετών. Στη διάρκεια του 2009, εν μέσω της μεγάλης κρίσης που επηρέασε αρνητικά τη ναυτιλία, καταγράφηκαν παραγγελίες για 1.408 πλοία χωρητικότητας 73 εκατ. dwt. Ωστόσο, την 1η Ιανουαρίου 2010 το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεγαλύτερα από 300 get, ήταν καταγεγραμμένα 7.731 πλοία συνολικής χωρητικότητας 494 εκατ. dwt, μειωμένο κατά 16% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Η μεγαλύτερη ναυπηγική βιομηχανία του κόσμου βρίσκεται στην Άπω Ανατολή, καθώς Κίνα Ν.Κορέα και Ιαπωνία κατασκευάζουν το 86% του συνόλου των παραγγελιών. Η Κίνα έχει περάσει στην πρώτη θέση, ξεπερνώντας την Κορέα με ποσοστό 36,5%. Η Ν. ορέα είναι δεύτερη αφού στα ναυπηγεία της κατασκευάζεται το 32,7% των παραγγελιών και η Ιαπωνία τρίτη με μερίδιο αγοράς 16,8%.
arxikounavos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου